Każde współczesne miasto, które mieni się nowoczesnym i ważnym ośrodkiem, mającym aspiracje do bycia jednym z najważniejszych miast w jakimś państwie, musi, podobnie jak każdy produkt, posiadać unikalne i wyjątkowe cechy, które będą je wyróżniać spośród innych i sprawiać, że będzie ono postrzegane, tak jak chcieliby tego rządzący nim prezydenci. Mogą to być różne rzeczy i cechy. Są one najczęściej dopasowane do indywidualnego charakteru miasta, jego położenia, historii, obecnej sytuacji gospodarczej. A częściowo są to ogólne idee, wywodzące się z jakiś przekonań o tym, jaka jest wizja postrzegania miasta, która ma przynieść mu sukces. Miastem, które w Polsce jest bez wątpienia jednym z najbardziej liczących się ośrodków pod każdym niemal względem, a jednocześnie szukającym swej unikalności jest Wrocław. Włodarze miasta już dawno temu ukuli powiedzenie „Wrocław miasto spotkań”, które stało się oficjalnych hasłem promocyjnym miasta, rozpropagowywanym w tej formie, jak i po angielsku, w którym to języku brzmi ono „Wroclaw – the meeting place”. Hasło jest bardzo pojemne, dobrze brzmi i niesie za sobą pewne idee, które są konsekwentnie wcielane w czyn. Funkcjonuje już dobre kilkanaście lat i mocno zintegrowało się z postrzeganiem miasta jako miejsca, które jest otwarte na wiele rzeczy i zjawisk, oraz jest nowoczesne, pełne życia i spotkań w wielu wymiarach.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply