Promocja polskich miast

Promocja polskich miast

Widać dzisiaj jak na dłoni, że pieniądze płynące do krajowego budżetu z Unii Europejskiej zostały wykorzystane w Polsce w bardzo wysokim stopniu, ale nadal tylko niektóre miasta mogą pochwalić się aktywnym uczestniczeniem w licznych projektach i programach, jakie pokazały się na rynku od czasu wstąpienia naszego kraju do Wspólnoty. Dodatkowym impulsem dla wielu miast okazało się także współorganizowanie Euro 2012 – nie jest jednak zaskoczeniem, że nawet miasta, w których nie ma stadionu gospodarza Euro, trwały liczne inwestycje opiewające na miliony, mające na celu poprawić wizerunek całego kraju przed organizacją tych wielkich mistrzostw. W istocie największy zastrzyk finansowy otrzymały państwa pokroju Wrocławia a ponieważ tam od lat urzędnicy mają doskonałą wprawę w wydawaniu pieniędzy – mają przygotowane dokładne listy inwestycji i wiedzą natychmiast, co wymaga dofinansowania a co może poczekać na przyszłe lata. Dzięki dobrej organizacji miasta jak Wrocław zyskały najwięcej i mogły nie tylko rozwinąć własną infrastrukturę drogową. Oczywiście ulice w centrum miasta, obwodnice miejskie i autostrady, dworce kolejowe i lotnicze – wszystko to ma ogromne znaczenie dla atrakcyjności i funkcjonowania miasta takich rozmiarów. Ale pieniędzy starczyło także z powodzeniem na inne poboczne projekty.