Klienci biur podróży

Klienci biur podróży

Prowadzanie biznesu turystycznego jest dzisiaj problemem całkiem złożonym przede wszystkim dla tych firm, które przez lata swojej rynkowej dominacji, zebrały największe aktywa i przyzwyczaiły się do największych obrotów. Stały wzrost zainteresowania zagranicznymi wycieczkami doprowadził do boomu w hotelarstwie oraz pośrednio liniach lotniczych – dzięki temu zaś pośrednicy sprzedający najwięcej wycieczek zagranicznych mogli bardzo skutecznie negocjować z hotelami czy liniami lotniczymi ceny od jednego klienta. W ten sposób cały rynek był zadowolony a niektóre marki doszły nawet do wniosku, że warto jest zainwestować we własny hotel i sprzedawać noclegi w nieruchomościach należących do biura podróży. W ten sposób niektóre firmy bardzo skutecznie zdominowały rynek turystyczny, ale tylko do momentu kryzysu finansowego. Recesja najmocniej uderzyła w zwykłych turystów, którzy musieli szukać oszczędności – a trudno znaleźć skuteczniejszą formę oszczędzania niż chociażby rezygnacja z corocznego lotu do Egiptu na dwa tygodnie. W tej chwili na rynku pozostały tylko najmocniejsze i najmniej zadłużone biura podróży, ale klienci nawet do nich nie przychodzą tak często. Wolą szukać informacji o noclegach hotelowych w Internecie, co gwarantuje porównanie wszystkich niezależnych ofert i daje możliwość poczytania komentarzy.